Od nenávisti k lásce – klasická romantická linka ve španělských kulisách a téměř hmatatelná chemie mezi hlavními hrdiny

04.07.2023 | Recenze

Recenze Nely Vackové: Temperamentní Španělka žijící ve víru velkoměsta New York – to je Catalina Martínová. Že je za jejím útěkem do ciziny skryta ne úplně růžová minulost, jde zatím do pozadí, před Linou se totiž objevuje mnohem větší problém. Její sestra se vdává a ženichovým svědkem nebude nikdo jiný než Linin bývalý přítel, který si už stačil sehnat snoubenku, zatímco ona stále vede osamělý život.

V sázce je její pýcha i hrdost, a tak se Catalina rozhodne tento osobní souboj stůj co stůj vyhrát. V návalu odvahy proto oznámí své mamá, že na svatbu do Španělska dorazí, a to i se svým přítelem. Jenže kde ho má vzít? Z neznámých důvodů jí nabídne pomoc její kolega z práce a úhlavní nepřítel Aaron Blackford. Podle Liny to nepřichází v úvahu, ale čas utíká tak nemilosrdným tempem, že je donucena jeho společnost přijmout, aby se před rodinou neztrapnila. On si zahraje jejího novio, a ona na oplátku… kdo ví. Předstírání zamilovaných hrdliček jim jde bravurně, jen Lina se začíná ztrácet v tom co je hra, a co je skutečnost. Bude schopna znovu vkročit do té samé řeky, když ji sled událostí dostane do pozice, ze které se naposledy oklepávala několik let?

Romantická linka od nenávisti k lásce, tak častá, že už snad ani není možné vykřesat z ní něco víc. Tak tuto mou myšlenku autorka rázně smetla ze stolu hned po několika stránkách. Aarona  vykreslila jako tajemného a charismatického mladého muže, tudíž si ho nešlo nezamilovat. Čím častěji se objevoval na scéně, tím víc s ním přicházela ta správná atmosféra, která přehlušila někdy až nelogické chování Liny. Čím si mě ovšem příběh nejvíce získal, to je jiskření. Umění hodné ocenění, když se podaří vytvořit takovou chemii jako mezi sebou má Lina s Aaronem. „Obyčejný“ list papíru vyvolá čtenáři motýlky v břiše, překvapí ho, a to i přes všechna klišé. V závěsu za španělskou atmosférou se dostavily také pikantnější scény. Zde má kniha tendenci sklouzávat k přeslazené komedii, především co se konce týče, ale autorka to zvládne vyvážit.

Láska po španělsku mě přivedla na romantickou notu, pobavila a zahřála u srdce. Pokud tuto knihu minete, nebudete sice vědět, o co přicházíte, ale bude toho dost.

Text: Nela Vacková

Čtyři dubnové novinky, které by v knihkupectví neměly uniknout vaší pozornosti: osobní rozvoj, hokejová romantika a tajemný příběh z České Kanady