Vlak v 6:20: Peníze, smrt a vysoká hra v knižním thrilleru z prostředí světa velkých financí na Wall Street

04.09.2023 | Recenze

RECENZE: Absolvent West Pointu, bývalý voják a příslušník elitního 75. pluku rangerů s dvěma Purpurovými srdci, Stříbrnou hvězdou a spoustou dalších vyznamenání, dvaatřicetiletý Travis Devine, dojíždí denně kromě nedělí pravidelným ranním vlakem v 6:20 na Manhattan, kde pracuje jako začínající analytik v nové a dravé investiční firmě. Mnozí mladí finančníci by takovou práci považovali za vysněnou metu ve svém životě, ale on ji nenávidí a bere jí jako pokání. Je to trest za jeho největší hřích. Vybral si to sám, protože shnít při nudné a ubíjející práci v kanceláři považuje za pomalou smrt zaživa a on si nic jiného nezaslouží.

Šanci má jen ten, kdo dorazí do kanceláře jako první a donekonečna řeší uzavřené a otevřené trhy, monopoly a kvartální projekce výsledků. Travis jde i tady do všeho s vervou, jak je zvyklý, protože pravidla světa velkých financí na Wall Street jsou jasná: žer, nebo zemřeš hlady. Ale jemu nejde o peníze, aby měl větší dům nebo lepší auto. To všechno dělá, aby splatil dluh… Jenže když jednoho dne obdrží e-mail se zprávou: Je mrtvá, a vzápětí se v budově firmy kde pracuje najde mrtvola jeho přítelkyně, vezmou všechny plány o životě vlastního soukromého vězení bez možnosti propuštění zasvé. Pod pohrůžkou vyzrazení jeho minulosti a následného soudu je donucený spolupracovat s tajnou policií na vyšetřování. Jisté osoby jsou s ním spojené víc, než se zdálo, a mrtvoly začnou přibývat… Jak asi tušíte, za vším jsou prachy a obrovská moc. A těch nejčastěji dosáhnete špinavou hrou a nekalými praktikami. Travisovi, a nejen jemu, jde o krk.

V Baldacciho románech čtenáři obdivují napětí od první do poslední stránky, a přesně to mohu potvrdit i u thrilleru Vlak v 6:20. Knihu neodložíte, dokud ji nedočtete, může sice znít jako otřepané klišé, ale u Baldacciho to prostě tak je. Kdo je tady ta největší mrcha není zpočátku jednoznačné. Budete se bavit originální zápletkou, nečekanými zvraty a nejednoznačnými postavami, které hrají sakra vysokou hru, akorát každá na jiné straně zákona.

Prvním románem, politickým akčním thrillerem Absolutní moc, se David Baldacci okamžitě katapultoval mezi bestselleristy. Vystudovaný právník a oddaný filantrop vydal 48 románů pro dospělé v úctyhodném nákladu 150 milionů výtisků. Jeho díla vycházejí ve více než 45 jazycích a ve více než 80 zemích.

Třeskutě vtipná záležitost! Mezi hrdiny z povídek spisovatele a stand-up komika Pavla Tomeše najdete anděla, preppera a další zvláštní postavičky

01.05.2024 | Rozhovory

Čtyři dubnové novinky, které by v knihkupectví neměly uniknout vaší pozornosti: osobní rozvoj, hokejová romantika a tajemný příběh z České Kanady